Активна позиція суб'єктивної думки


Заробіток
Блог > Коментарі до замітки

Новий гімн України

Україні необхідно змінити гімн. І це не буде профанацією державності і зрадою національної історії. На зміну „Ще не вмерла УкраїнИ” мусить прийти „Боже Великий, Єдиний”. Його музична і лінгвістична перевага перед військовим маршем Січових Стрільців є незаперечна. Та й чи можна назвати нинішній гімн таким вже історичним з огляду на його не першу редакцію? І чи можна спрямованість на науку і знання, волю і щастя окреслювати виключно у рамках релігійних пріоритетів?

Приводжу обидва варіанти гімнів:

Боже великий, єдиний
Слова: Олександер Кониський                                                  
Музика: Микола Лисенко



Боже великий, єдиний,
Нам Україну храни,
Волі і світу промінням
Ти її осіни.

Світлом науки і знання
Нас, дітей, просвіти,
В чистій любові до краю,
Ти нас, Боже, зрости.

Молимось, Боже єдиний,
Нам Україну храни,
Всі свої ласки й щедроти
Ти на люд наш зверни.

Дай йому волю, дай йому долю,
Дай доброго світу, щастя,
Дай, Боже, народу
І многая, многая літа.

 

Державний Гімн України

(до закону України «Про Державний Гімн України» 6 березня 2003 року)

слова — П. Чубинський (виправлені Вербицьким)
музика — М.Вербицький

Ще не вмерла України ні слава, ні воля.
Ще нам, браття українці, усміхнеться доля.
Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону,
В ріднім краю панувати не дамо нікому;
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
Ще у нашій Україні доленька наспіє.

А завзяття, праця щира свого ще докаже,
Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже,
За Карпати відоб'ється, згомонить степами,
України слава стане поміж ворогами.

Цей гімн „Боже Великий, Єдиний, нам Україну храни” мав би велике значення для державотворення України. По-перше, у ньому немає моментів, що б могли викликати суперечності у трактуванні, образ інших націй та посягань на інші території. Він не викликає комплексу меншовартості і неповноцінності нації. Навпаки, простий і глибокий за змістом, він здатен об’єднати усіх через вираз святих, чесних та благородних прагнень, які притаманні усім людям. Його хочеться співати, його музика підносить. По-друге, наскільки б важливо це було для нас, батьків, коли б наші діти в часі урочистих лінійок у школі співали б саме такий гімн! Чи ми не мріємо про здорове у моральному відношенні покоління, здатне побудувати міцне і справедливе суспільство?

Єдиний Бог є спільний для християн, мусульман і євреїв. До того ж, в тексті відсутнє посилання на якусь конкретну конфессію чи заклики до релігійної нетерпимості. Скерування до досконалості особистісної, державної та національної може прийняти будь-яка людина, що не ідентифікує себе з релігійною приналежністю, але є людиною доброї волі.

Існує лише один аспект, що може викликати неприйняття, а саме – Бог. Саме тут виникає завжди у всіх питання – а як же атеїсти? Чи не образить їх це? Згоден, що необхідно шанувати переконання інших, незалежно від того, чи шанували [шанують] вони самі інші переконання. І думаю, що новий гімн України не стане їм на перешкоді в тому, аби залишатись вірними своїм позиціям. З іншого боку, хочу поставити питання – яку роль відіграють атеїсти в державотворенні сучасної України? Чи „Товариство атеїстів України” окрім захисту своїх прав та ведення пропагандистської діяльності виконує якусь гуманітарну та харитативну діяльність? Які їх плоди, що можуть бути цінними для суспільства? Окрім нарікання на „п’яних попів” та перешкоджанню впровадження християнської етики у школах про них більше нечутно.

Загалом, атеїстів в Україні 5% (за одними даними), за даними самих атеїстів - близько 30%. Як би там не було – віруючих понад 60%. До того ж, слово Бог (погоджуюсь з думкою DeeStructive) може багатьма трактуватись як переможна сила Добра і Світла, що, Я ТАК ДУМАЮ, влаштує усіх.

Щодо нинішнього гімну України, то він би міг зайняти почесне місце гімну Збройних сил України, або її силових структур.

Тут можна познайомитись з історією цієї пісні.

 

Скачати на LetitBit.net:

Cкачати "Боже Великий, Єдиний" Галицький хор.mp3

у виконанні Галицького камерного хору.

Оркестрове виконання.

Cкачати державний гімн України "Ще не вмерла України".mp3

Оркестрове виконання.

 

N.B. Аби скачати безкоштовно, необхідно вибрати варіант безGoldАккаунта

п'ятниця, 23.01.2009, makar_78
Коментарі
2009/01/23 10:41:46
Мене ще зі шкільних років дивував наш гімн. Сприймається так, ніби Україна ще не вмерла, але от-от загнеться. І куди можна прийти з таким гімном? Навіщо обирати такий гімн?! Я його принципово не вивчила у шкільні роки і зараз знаю тільки перші два рядки.
-
2009/01/24 01:50:36
Підтримую новий гімн, так як я теж Лисенко :-)
-
Гість: Евгеній Корчинський, 18-153-178-94.pool.ukrtel.net
2009/03/24 14:07:16
Дуже непоганий текст, як би він був написаний 150 років тому. Я не є войовничим атеістом, але питання віри є більш складним, за статистику громадян, відвідуючих ту, чи іншу церкву. Для мене віра в бога - це перш за все віра в добро, в справедливість, яка надає людині сміливість і силу творити хороші справи і активно протистояти злу, а не бездіяльно за ним спостерігати (тим більше його чинити).
Зараз багато хто ходить до церкви, тому цо це "стало прийнято", багато хто сприймають це як індульгенцію за свої маленькі гріхи - але хіба то віра.

Повертаючись до тексту:
Звернення до бога в кожній строфі виглядає дуже старомодно. Гімни інших країн, які були написані в старі часи не можуть слугувати прикладом. Вони відображають ту епоху, в якій були створені, мають свою певну історичну ауру і виглядають органічно. Але в сучасному вірші хотілось би бачити більше відповідальності самого народу за свою країну, а не спробу перекласти її на бога. Бога треба мати в душі, а не постійно його згадувати вголос.

Пропоную до уваги свій варіант тексту до розгляду, як новий Гімн України. Йому вже десять років.

Наш руський дух хай буде з нами,
Дух перших київських князів –
Які не були ще панами
І прагнули єднать братів.
Той дух, що щирість полюбляє,
На дружбі, на відвазі зріс,
Що увібравши простір краю
Чуття свободи людям ніс.
Що мудрості владарювати
Дасть право, ставши батогом –
Та не вождів гріхи ховати –
Щоб правду боронить гуртом!
А правда – то є суть буття,
Що змістом наповня життя,
Що дасть натхнення віднайти
Шлях у майбутнії світи…
Ми зробим все, щоб мала ти
Там місце славне, Україна!

Євген Корчинський, Львів
Адреса для контактів: novyj_gimn@ukr.net
-
2009/03/27 18:45:59
2 Гість: Евгеній Корчинський, 18-153-178-94.pool.ukrtel.net По-перше, гімн "Боже Великий, Єдиний" не є новою піснею (і звідки Ви це взяли?), а написаний у 1885 р.
По-друге, вважаю профанацією відносити звернення до Бога в категорію "сучасно/старомодно". Так, звісно, це не є популярно... Та й не має вже в сучасному суспільстві тієї віри, щоб мати сміливість публічно заявити про неї, або відвідувати церкву, бо багато хто буде це сприймати як "індульгенцію за свої маленькі гріхи". Набагато простіше обмежити її сферою суб*єктивною. Але зверніть увагу, що народи на кшталт Польщі, де релігійне життя займає почесне місце в житті нації, досить таки міцно відокремлюються серед релятивістських та зсекуляризованих країв, як Бельгія, Франція, Іспанія (!)... Арабський вплив стає там усе більшим, інститут родини, сім*ї зруйнований, демографічний спад... Так, ось, мине пів-століття і поняття Європа будуть ототожнювати саме з її центральною та східною (від нас залежить!) частинами.
По-третє, спільноти АА (анонімні алкоголики) справу звільнення від залежності довіряють Богу, незалежно від того, якої ви віри, і чи вірите, взагалі. І це у всьому світі. Для них це не є старомодним, а ЄДИНИМ способом віднайти ті сили, що необхідні для нового життя. Жартую (але абсолютно серьозно), - стан сучасної України не гірше за алкоголічно-хронічний.
І на кінець... Ви написали дуже гарний вірш. Не буду Вам критиком, бо сам не поет. Але зауважу, що було б непогано, якби українці, хай навіть напідпитку, співали б таких пісень (як це дуже полюбляють робити поляки), і щоб таких пісень було побільше.
-
Гість: Кирило з Мефодієм, 95.69.214.209
2009/05/06 14:12:43
Так,Гімн України трохи не відповідає сьогоднішньому статусу України уже, як держави. До здобуття незалежності,він був дійсно прапором в боротьбі за державність. Але зараз... Що вічна боротьба?.. - "бій кровавий...". З надією, що "згинутьнаші вороженьки, як роса на сонці". В народі кажуть - "поки сонце встане, роса очі виїсть". От і тупцюєм на місці, і оглядуємось - "Ще не вмерла?.." .Варіантів цього гімну є багато - біля 8 - 10-и. Але всі вони варіації - "Ще не вмерла...". А пригадайте Біблію -творення Світу... - "спочатку було Слово!.." Значить слово - це Першоджерело, код Буття, як генокод людини... Значить Гімн - це генокод держави. Не віруюч их громад, не партій, не фінансових груп (бідних, багатих), а всіх громадян - всього суспільства. Звідси і слова, і програма розвитку держави, і бачення місця громадян в державі повино бути відповідним. Конституція - це вже деталізація Гімну.Я думаю, що таким повинен бути Гімн дуржави. А звідси виходить - які слова потрібно шукати для Гімну. Що ви про це думаєте?
-
Гість: Кирило з Мефодієм, 95.69.214.209
2009/05/12 17:05:34
Що-то немає бажаючих поговорити про державу, гімн...
-
2009/05/21 19:16:17
Ох, вибачте за відсутність...
Абсолютно з Вами, Кирило з Мефодієм, погоджуюсь. Маю якесь внутрішнє переконання про те, що багато чого на краще може змінитись в державі, коли нашим гімном буде не просто текст, а молитва до Бога. Вірю, що це може навіть відновити свідомість. Цей текст і музика можуть викликати у людини такі почуття, які не здатні викликати ні агітації, ні примус - щирі, правдиві, автентичні переживання патріотизму та готовності служити на благо держави (як би це придалося нашим депутатам!).
Цікаві думки на нашу тему з іншого сайту.
-
Гість: Євгеній Корчинський, 164-34-124-91.pool.ukrtel.net
2009/05/26 20:05:05
для makar_78
Коли я писав "старомодно" про звертання до бога - я мав на увазі число тих звертань. Дай нам і то, і інше, зроби все за нас... В гімні я б хотів бачити відповідальність людей за свою країну, а не перекладання її на будь-кого, навіть Бога!
Мій варіант (до речі вірш так і називається - "Молитва") по суті також є звернення до вищої сили, духу предків, до бога (хто як це бачить). Але це звернення за благословінням тих найкращих людських якостей - щирість, дружба, відвага, мудрість - з якими люди самі мають будувати свою державу своєю працею. Бог за них це не зробить.
Трошки підкоректував свій варіант:
Наш руський дух хай буде з нами,
Дух перших київських князів –
Які не були ще панами
І прагнули єднать братів.
Той дух, що щирість полюбляє,
На дружбі, на відвазі зріс,
Що увібравши простір краю
Чуття свободи людям ніс.
Що мудрості владарювати
Надасть права, щоб люд кругом
Міг світ і темінь відрізняти
І правду боронить гуртом!
Бо правда – суть всього буття,
Що змістом наповня життя,
Що дасть наснагу віднайти
Шлях у майбутнії світи,
Щоб з наших вчинків мала ти
Там місце славне, Україна!
-
Гість: Кирило, 95.69.214.209
2009/05/29 15:56:14
Заміна нинішнього Гімну на церковний не покращить ситуацію. Чому?..Читайте церковний і думайте. Читайте і знову думайте.... Частково на це дав відповідь п. Корчинський. Що до віршів п. Євгена то вони дуже поспішні, непродумані. 1-й варівнт, 2-й.... Та й слова... Князів дуже возвеличуєте. Це яких -Рюриковичей?... - Ми будем вас захищати, а ви нас годуйте. А потім ми - князі, а ви уже чернь... І чим дальше ми заглибимось в історію, тим страшніше. Каїн -приклад. А що говорити про наших панів, гетьманів... Наша історія - зла мачуха. Та і в других народів вона не краща. А те що Вас болить і Ви щось хочете покращити дуже похвально. Думайте, шліфуйте і все вийде. А там і інші підключаться. І з Божою допомогою буде результат.
-
Гість: Євгеній Корчинський, 93-16-124-91.pool.ukrtel.net
2009/06/01 10:08:26
Відповідь п. Кирилові:
У свому вірші я написав про "перших київських князів, які не були ще панами і прагнули єднать братів." Тобто тих, хто стояли у витоків ВЛАДИ і не були нею зіпсований. Влади не сили, а влади переконання, мудрості, завдання якої було обєднати людей, щоб збудувати місто, захиститися від ворогів і т. д. - що можна зробити тільки разом.
Ті князі, яких я згадую (самі самі перші) - це по суті казкові персонажі (я спеціально не хотів говорити про когось конкретно).
-
2009/06/02 14:51:24
Ось бачите - все переходить на ВЛАДУ. Вона ставить проблему - неузгодженість у суспільстві через прийняття або неприйняття оної. Ось одна з відмінностей світобачень людей віруючих і тих, які не покладають надію на Бога. Ось те, про що головне я хотів сказати - у що ми віруємо?
-
Гість: Кирило, 95.69.214.209
2009/06/04 18:26:54
На сайті призедента зміни в конституцію. Гімн старий. Хто знає слова гімну, який написав Дмитро Павличко? п. Макар оставте віру. Нам би всіх зібрати в одну конфесію.
-
2009/06/11 12:45:47
"Ще не вмерла України" теж патріотична пісня, але "Боже великий, єдиний, Нам Україну храни," справді подобається більше.
Можна ініціювати написання петиції.
-
Гість: 007, 78.137.7.138
2009/08/16 19:34:47
Святійший патріарх Кирило приїжджавши до України неодноразово наголошував на неможливості розвитку тієї чи іншої держави або суспільства у якого немає духовної основи. Я вважаю змінивши гімн на "Боже, Великий Єдиний." Україна зміцнить свою духовну основу та одержить своєрідний духовний початок для розвитку нашої держави.
-
Гість: хочу новий гімн, 94.76.110.16
2009/09/04 19:46:18
а як вам такий варіант?
Хай живе на віки вічні наша Україна!
І про щастя та добробут нехай пісня лине.
Про стражнання та неволю будем пам'ятати,
Працелюбними руками щастя будувати.

Приспів:
Бережи нас Боже Святий від лихої долі!
І не дай нам розгубити здобутої волі!

Пам'ятаймо, браття любі, якого ми роду,
і про тих, що помирали за нашу свободу.
Об'єднаємося ми разом для життя нового
І в своєму сподіванні згадаємо Бога.

Борисфенові онуки, Славутича діти,
Від Донбасу до Карпатів, де звучать трембіти,
Від Черніговських престолів до теплого Криму
Разом будемо ми славить неньку Україну!

Славний Київ стародавній на Дніпровських кручах
Пригадав своє минуле — коли був могучим...
Волиняни, Подоляни, славні Галичани,
Східні наші браття любі, будьте завжди з нами!

То не гаймо часу любі, станем будувати
Нашу славну Україну разом піднімати.
Не дамо ворожім силам нам ярмо надіти!
Нагадаємо їм, браття, ми козацькі діти!



-
2009/09/04 22:21:03
Свободу віросповідання ніхто не відмінив. "Великий, єдиний..." ображатиме почуття атеїстів, нігілістів, крішнаїтів...
Пробачте, товариші гімнописці, з текстів видко же ви справжні патріоти, але тексти до дупи.
У теперішньому гімні є геніяльні слова: "згинуть наші вороженьки". "Вороженьки" це слово найкраще відображає дух нашого народу. Ворогів у такої могутньої держави просто бути не може. Не вороги, а так... соплі).
-
2009/09/05 22:31:55
Та-а, ось в цьому я з docebantur не можу не погодитись - надмірної самовпевненості та пофігізму нашому брату, потомку козаків, по сусідам не позичати. До того ж, все, про що говориться --- ліпиться (або ж надувається) з такої думки, що "нам це належить". А що може нам належати, якщо навіть незалежність дісталась нам не внаслідок наших зусиль, але внаслідок нездатності імперії? При цьому я не хочу ображати дисидентів, молода держава, за яку вони боролись, вже достатньо їх образила. Ми ніколи не виховаємо любов до нашої давньої і славетної історії у дітей, якщо самі не станемо цією історією. А бути героєм історії --- це значить не вимагати кращої долі, як належної. Належною є лише дійсність.
-
2009/09/09 17:18:33
БОЖЕ ВЕЛИКИЙ ЄДИНИЙ,
- це СЛАВЕНЬ Української держави майбутнього - Третього Гетьманату.
- це МОЛИТВА написана під впливом Святого Духа.
- це ПІСНЯ, рівень сили якої не має аналогів в Україні,
- це МУДРІСТЬ якої нема серед гімнів інших держав.
Тому, любі рідні, прошу особливо обережно і шанобливо висловлюватися про це явище.
-
2009/09/10 00:13:56
2 a7kiper
Дуже щиро та відверто висловлюєте Ви свою думку. І, скажу Вам, є вона мені близька до серця. Але хотів би запитати, наскільки серьозною є ідея Третього Гетьманату? Чим цей новий Гетьманат буде різнитися від нинішнього інституту Президента з одного боку, та від Третього Рейху з іншого?
-
Гість: , workly.racing.volia.net
2009/10/02 17:38:57
Взагалі ця пісня зветься "Молитва"
-
Гість: , ip-194-8-157-180.opensvit.ua
2009/11/02 12:58:07
"Молитва" + 1, Нинішній гімн не найкращий, але цей запропонований взагалі не гімн...
-
Гість: , 94.153.138.199
2010/01/15 15:14:18
Мені, скільки я себе памятаю, було не по душі, наш гімн, розумом розуміла, а вот серце не сприймало, і як взагалі може сприйматися, якщо вокруг тебе під час гімну люди розмовляють, плюються семичками, і взагалі не зрозуміло чим займаються, замість того щоб по струнці смірно, гордо підняти голову, тримаючи руку на серце, як це роблять усвідомлені громадяни інших країн.
Я тут, сиділа, читала ваші коментарії, слухала один варіант гімну, іншого, порівнювала, потім послухала гімни інших держав, також для порівняння. І зробила певні висновки. Треба міняти наш гімн, і чим скоріши тим краще, а то з таким гімном ми сидимо на місці, а нам треба розвиватися, обєднувати націю. Теперішній гімн, він добрий для гімну Збройних сил, для армії, в ньому відчувається сила, боротьба.
Але я не виду до того, що нам потрібна саме "Молитва". Нам потрібен такий гімн, який би кожен із нас коли би почув його, встав, такий щоб "мурашки по кожі", відчути гордість. Я послухала "Молитву", мені сподобалось" але мені заготілась встати на коліна і помолитись, а не підняти гордо голову. Хоча, є один момент який мені сподобалось, це музика М. Лисенка, це можливо ще не то, але щось в цьому руслі.
До речі, гімн може бути написаний і сьогодні, необовязково, щоб він мав історію, можливо це буде і краще. Головне, щоб слова і музика гімну, були зрозумілим, не накрученим. А з першими двома рядками, було зрозумілим що це гімн держави, незалежного, сильного, талановитого народу, з великою історією, з великим патріотичним духом. Не повірите, але це правда, що саме перший куплет і початок музики запамятовується, тому саме на це потрібно також звернути увагу.
-
Гість: Сергій Рябовіл, tentless.scarf.volia.net
2010/01/26 19:49:30
Повністю погоджуюся з автором. Глибока оцінка обох гімнів і їх перспектив. Дякую.
-
Гість: прохожий, 193.106.200.225
2010/02/16 18:18:18
Новий Гімн опубліковано! СУПЕР!!!!
sd.org.ua/news.php?id=18175
-
Гість: Тарас, ip-95-69-217-18.airbites.net.ua
2011/10/21 17:47:04
На мою думку не потрібно нічого змінювати! Гімн Чубинського і Вербицького чудовий! Прочитавши декілька коментарів на різніх сторінках мене просто обурило те, що багато українців просто не усвідомлюють становища України сьогодні. Гімн повинен піднімати дух народу! вести до боротьби за ідеї закладені ще давно до нас. Про що тут можна говорити коли більшість українців навіть не памятає слова 2 та 3 куплету... Не потрібно дурницями займатись, ви б краще популяризували знання гімну! Мені соромно за вас, проблеми держави не у словах гімну а набагато глибше! Всьому вина - мало серед нас патріотів у душі! Подумайте про це!
-
Гість: Кирило, 188.230.7.109
2013/01/13 19:18:44
Он прекрасний гімн. Кращого ніде не бачив. Врахована вся ментальність українського народу. Гімн гідний держави України.

www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=207609
-
Гість: Марія, 188.230.7.109
2013/08/18 21:54:45
Згідна з Вами Кирило. Прекрасний гімн. Жаль, що попередні коментатори чомусь замовчали. Де ваші Аргументи?..